Aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego

Instrukcja bezpieczeństwa pożarowego podlega okresowej aktualizacji, nie rzadziej niż raz na 2 lata, a także gdy nastąpiła zmiana sposobu użytkowania obiektu lub procesu technologicznego, które wpływają na zmianę warunków ochrony przeciwpożarowej.

Podstawa prawna:

§ 6.7 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów.

Kategoria: instrukcja bezpieczeństwa pżarowego, wymagania przeciwpożarowe
Tagi:, , , ,

Komentarzy: 11 do wpisu “Aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego”

Dodaj komentarz (+)

  1. admin says:

    Pytanie przesłane przez Panią Izabelę

    “Witam,

    Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na czym polega aktualizacja instrukcji przeciwpożarowej oprócz lakonicznego stwierdzenia, iż należy ją wykonać co 2 lata.

    Instrukcję taką do odbioru budynku wykonała profesjonalna firma w lipcu 2009 r. W budynku nic się nie zmieniło, a więc co mam aktualizować?”

    Instrukcja podlega okresowej aktualizacji /co 2 lata/ ponieważ tak mówią przepisy. Aktualizacja ma obejmować nie tylko to co się w budynku zmieniło ale także zmiany przepisów i norm. W 2009 roku obowiązywała inna podstawa prawna do opracowania instrukcji więcej tutaj :
    co powinna zawierać instrukcja bezpieczeństwa pożarowego

  2. Roland says:

    Czy jest gdzieś określony ostateczny termin (umowny lub prawny) opracowania Instrukcji Bezpieczeństwa Pożarowego, zgodnie z najnowszymi obowiązującymi przepisami, które weszły w życie w 2010 r ?

  3. admin says:

    Podczas pierwszej aktualizacji wymaganej co 2 lata należy dostosować instrukcję do obowiązujących przepisów.

  4. kazek says:

    Kto może aktualizować instrukcję p.poż czy ta osoba musi mieć specjalne uprawnienia aby wpisać taką adnotację w instrukcji, czy może to być np. właściciel obiektu

  5. Michał says:

    Na tej stronie można znaleźć odpowiedzi na pytania, które są zadawane, a mianowicie?
    1. Kto może aktualizować instrukcję p.poż
    wykształcenie średnie i ukończone szkolenie inspektorów ochrony przeciwpożarowej,
    tytuł zawodowy technika pożarnictwa,
    wykształcenie wyższe i ukończone szkolenie specjalistów ochrony przeciwpożarowej,
    wykształcenie wyższe na kierunku inżynieria bezpieczeństwa pożarowego lub tytuł zawodowy inżyniera pożarnictwa,
    lub uzyskać uznanie kwalifikacji do wykonywania zawodu inżyniera lub technika pożarnictwa w toku postępowania o uznanie nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej, w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej kwalifikacji do wykonywania zawodu regulowanego – inżyniera lub technika pożarnictwa.

    Dokładny zapis znajduje się w art. 4 ust. 2, 2a, 2b ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej.

    2. Na czym polega aktualizacja instrukcji
    W związku z tym, że w czerwcu 2010 zmieniło się rozp. MSWiA w sprawieochrony p.poż budynków, innych obiektów budowlanych i terenów, a co do instrukcji należy zwrócić uwage na § 6. pkt. 8 plany obiektów,
    które do tej pory nie były wymagane.

  6. andrzej says:

    wie ktos kto powinien aktualizowac instrukcje, czy to powinna byc osoba z uprawnieniami czy zwykly pracownik moze zajac sie tym na polecenie szefa??????

  7. admin says:

    Aktualizacja instrukcji bezpieczeństwa pożarowego jest tak samo jak opracowanie czynnością z zakresu ochrony przeciwpożarowej, dlatego trzeba mieć uprawnienia takiej jak opisane w tym artykule: kto może opracować instrukcję bezpieczeństwa pożarowego.

  8. rysio says:

    Czy można uzupełnić instrukcję bezpieczeństwa pożarowego w karcie aktualizacyjnej co 2 lata, czy może jednak trzeba wykonać nową instrukcję p.poż?

  9. admin says:

    Jeśli jest taka możliwość tzn. instrukcja nadaje się tylko do aktualizacji to jak najbardziej można. Ja wpisuję nr str i co zostało zaktualizowane. Aczkolwiek zazwyczaj jest łatwiej zrobić nową niż aktualizować po kimś.

    Pozdrawiam

  10. harnas says:

    Witam;

    U mnie w zakładzie wyburzono kilka pomieszczeń biurowych w celu powiększenia hali produkcyjnej. Rozumiem, że musze zlecić zrobienie nowego planu ewakuacyjnego tak?

  11. Piotr says:

    Na czym polega aktualizacja IBP dla mojego obiektu była wykonana w 2014r a więc już po zmianie przepisów w 2010r. nadmienię, że od 2014r. nic w obiekcie się nie zmieniło!

Zostaw odpowiedź